Yhdistyksemme hallitus2023

JäsenMargareta Poutanen
JäsenTaina Jalonen
JäsenReijo Lehtonen

Salon Seudun Hevosystäväseuran toiminnan päätarkoituksena on koota yhteen seudun hevosharrastajat ja myös kaikki hevosurheilusta kaikissa sen eri muodoissaan kiinnostuneet henkilöt. Toiminnan aktiivisuus riippuu luonnollisesti seuran jäsenistön aktiivisuudesta, jota toivotaan lisääntyvässä määrin. Hallitus ottaa riemumielin vastaan uusia ajatuksia ja ideoita siitä, minkä muotoista toimintaa jatkossa halutaan.

Seuran puitteissa on järjestetty ja järjestetään erilaisia tapahtumia. Näistä mainittakoon kuninkuusravimatkat ja muut ravimatkat sekä tutustumiset hevosurheiluun kiinteästi liittyviin kohteisiin.

Yksi perinteisistä tapahtumista on ollut menestyneimpien, seuran toiminta-alueella vaikuttavien ravihevosten omistajien palkitseminen. Tämä palkitsemistilaisuus pidetään helmikuussa pöytäjuhlien yhteydessä. Pöytäjuhlat järjestetään yhdessä seutumme muiden hevosseurojen ja tallien kanssa. Suuren suosion saavuttanut tapahtuma kokoaa yhteen ravi -ja ratsuväen.

Alkukeväällä pidettävissä vuosikokouksissa on päätetty seuran toimintalinjoista ja luonnollisesti valittu ne henkilöt, jotka hallituksesta käsin vievät toimintaa eteenpäin.

Useina vuosina on tehty Perniön ja Finbyn Hevoskasvatusyhdistyksen kanssa yhteistyötä osallistumalla Kankkonummen ravien järjestelyyn. Myös Turun Hippoksen ja Forssan Seudun Hippoksen kanssa on toimittu hyvässä yhteisymmärryksessä.

Salon Seudun Hevosystäväseura on Varsinais-Suomen Hevosjalostusliiton jäsenyhdistys, joten tätäkin kautta seuralle löytyy vaikutuskanava.

Nykyihmisen vapaa-aika on kovan kilpailun kohteena. Hevosharrastuksen kautta on mahdollisuus päästä käsiksi sekä perinteisiin, luonnon läheisyyteen, että kilpailujännitykseen.

Salon Seudun Hevosystäväseuran toimintaan kannattaa osallistua niitten henkilöitten, jotka

a) harrastavat hevosurheilua muodossa taikka toisessa

b) ovat kiinnostuneita hevosiin liittyvistä asioista, taikka hevosurheilusta

c) arvelevat jossakin vaiheessa mielenkiintonsa hevosia ja hevosurheilua kohtaan heräävän